Fiverr..igen

Det har varit lite tyst härinne men det beror på att jag jobbar för fullt med mina noveller och jag har hamnat i en slags flow där jag är super effektiv och det är en härlig känsla jag inte bara får släppa eller ens vill.

Men, senast pratade jag om Fiverr, stället där man kan beställa bokomslag, översättningar, redigering och mycket mer för endast 5 dollar. Jag beställde helt enkelt samma omslag, den jag redan hade men med en engelsk titel och en spansk titel för att sen publicera dem på Amazon. Allt detta för en mycket billig penning.

PAULINALUISA_2

PAULINALUISA_3

Nu har jag anlitat en tjej på Fiverr (som själv skriver recept) för redigering och textkontroll. Jag har gjort den engelska översättningen själv. Att jag gjorde det själv beror på att jag har någorlunda koll på engelska språket, men även för att det är en receptbok, och att jag, under mina dagar som bakbloggerska läst måånga recept på engelska, så jag känner mig någorlunda säker här. När jag sedan översätter mina noveller kommer jag säkert fundera på att anlita en översättare, då det skönlitterära språket är en annan sorts text som kräver djupare språkkunskaper.

 

Leave a Reply

