Aktuell status, att avsluta och samtidigt drabbas av tvivel..

Jag har varit borta ett tag. Inte skrivit några inlägg, inte jobbat särskilt mycket med boken som jag borde ha gjort, med slutet av boken borde jag kanske tillägga. Har bara sett hinder framför mig, verkliga eller inte är svårt att säga. Egentligen vet jag inte riktigt vad jag har gjort den senaste tiden fast jag ändå anar att det varit en hel del för jag har ju tagit hand om min familj, gått på flera utvecklingssamtal på skola och dagis, tagit barn till läkaren, funnits och ställt upp för en närstående (som går igenom något tufft), med bilskjuts och genom att skriva viktiga texter som kan påverka dennes framtid, jobbat en del på mitt vanliga jobb som egentligen är ett ganska ovanligt jobb och.. just det, jag har dansat.

Framför tv:n när jag är själv hemma, Youtube och Madonnas Girl gone wild och Swedish house music. En gamnal vana jag har, släppa loss jag menar på riktigt släppa loss, jag har gjort det under en lång tid fast jag samtidigt skrattar åt mig själv. Och kroppen mår bra, energisk, starkare. Men inget skymmer det som ändå är på väg att ske, inget av det jag gör får mig att glömma att jag har något att avsluta, det finns i bakhuvudet hela tiden.

hämta

Mina höga krav ställer till det. Är inte nöjd. Jag kör på autopilot, fortsätter för det är verkligen inte mycket kvar, rör benen framåt, liksom härmar rörelsen av att gå fast hjärnan inte riktigt är närvarande. Det är konstigt det här för jag är så nära att bli klar och då tvekar jag. Har jag gjort rätt?

Omedvetet eller inte, tackade jag ja till ett nytt jobbuppdrag häromdagen fast jag lovat mig själv att inte göra det, för just nu behöver jag inga fler uppdrag som tar min tid. Krokben. Som tur hann jag sätta stopp. Nu är någon förbannad på mig.

För att stressa upp mig själv har jag kontaktat tryckeriet jag tänker anlita. Ett enkelt mail med information om att jag “tjoho liksom är typ klar med boken, hur gör jag nu? (Tänker att det kanske är bra att involvera andra i det här jobbiga och jag har alltid hållit mina deadlines, det här om något borde få mig att avsluta för en gångs skull). Och de svarade “det är bara att meila in pdffilen”. Bara. Ok.

Hej då. Nästa gång vi hörs är jag förhoppningsvis på andra sidan.

Leave a Reply

