Örebro-bokmässa=snabbvisit

I fredags kväll åkte jag och min sexårige son till min syster i Örebro. Sonen för att umgås med favoritkusinen och jag för att under lördagen tillsammans med min syster gå på bokmässan.

Bild

Årets första besök på en bokmässa blev en snabbvisit kan man säga. Jag och syster min hann precis till Emelie Schepps föreläsning, sedan hämtade vi ut pengar, sen tillbaka till Emelie  som satt och signerade böcker. Vi pratade rätt länge med henne som ju är Sveriges främsta egenutgivare, som sålt 40000 böcker! Jag ställde en hel del frågor som hon glatt besvarade och tänkte samla mina intryck om det hon berättade och skriva ett inlägg om det.

Varför blev det snabbvisit då? Jo för när vi pratat klart med Emelie så gick vi runt i kanske 5-10 minuter när vi får samtal om att min sexåring blivit sjuk och börjat kräkas. Då var det bara att ta sig hemåt på en gång för att ta hand om honom. Han tog emot mig i dörren med världens största leende och sa “mamma, jag kräktes och Gustaf tog hand om mig men nu mår jag bra!”

Ok.

2 thoughts on “Örebro-bokmässa=snabbvisit

Leave a Reply

