En bok mellan bakandet och fotograferandet

I de små pauserna som uppstår mellan arbetet med bakboken, mitt vanliga “civila” arbete, familjen och allt annat som ingår i mitt nuvarande livspaket så brukar jag läsa eller se på film. Ibland är jag för trött för att läsa och om jag vet att jag riskerar att somna så ser jag hellre en en bra film, även om det också händer att jag somnar till en film.

Just nu vill jag läsa Kanada av Richard Ford. Jag har hört så bra om den att jag verkligen längtar tills jag har den i min hand.

400000000000000689167_s4Igår hämtade jag ut den här boken, Tre enkla regler finns inte, en romanskola av Elisabeth Norin. Jag har haft min del av skrivarhandböcker och längre fram tänkte jag skriva ner alla böcker i en lista för den som nyss intresserat sig för att skriva.

En klassiker, som jag tror alla skrivande människor har läst är Att skriva, av Stephen King.

20140203_100301 20140203_100341

Chao

Leave a Reply

