Hur kom du på idén till att ge ut din bok själv?

Jag har inte funnits så länge i den här världen- egenutgivningsvärlden. Sedan jag kom på idén om att själv ge ut en bok, detta var under september månad, har jag läst böcker, artiklar, uppsatser och bloggar som behandlar ämnet. Lite grann sån är jag, lite nördig när jag hittar ett intresse att jag bara måste söka all information jag kan hitta. Jag minns att jag hade ont i ryggen där i september efter många timmar framför datorn. Men jag kunde inte ha gjort det annorlunda tror jag..informationen måste in förr eller senare.

Så jag tror att jag kan mycket och har koll på saker och ting men häromdagen var det någon som frågade mig hur jag kom på idén till att ge ut en bok själv. En logisk fråga tycker jag och en jag förmodligen kommer att få besvara många gånger längre fram (hoppas jag). Men när jag skulle till att svara stod det bara still i huvudet. Lite läskigt faktiskt, det var som om allt jag läst suddat ut kärnan till hur det hela startade.

hämta

När jag kom hem försökte jag för mitt inre formulera svaret på frågan, jag kom fram till följande: jag vet ju att jag gillar och alltid gillat att skriva i olika genrer, jag vet ju att jag -09 startade min första bakblogg (jag var mammaledig med mitt andra barn som visade sig vara en bebis som sov mycket vilket gjorde att jag blev uttråkad) och jag vet att jag gillar att fotografera och att jag har kunskaper inom ekonomi som jag gärna använder och att jag är en av världens mest nyfikna människor och… där någonstans tror jag svaret ligger. Genom åren har jag omedvetet sökt en sätt att sammanfoga mina olika intressen och kunskaper och när jag hörde talas om egenutgivning var det som om det knäppte till i skallen, men på ett bra sätt, som om pusselbiten som under många års tid farit runt i skallen, äntligen hittat sin plats. Och i den stunden mobiliserades en massa kraft och energi (som tidigare legat på fel ställen) som driver mig framåt i en intensiv takt. Och det leder till oväntade platser också.. Som när jag häromdagen blev kontaktad av ett förlag som visar intresse för att ge ut min kommande bakbok? Det hade jag inte räknat med. Och senast idag fick jag ännu ett intressant förslag..

Jag tror jag närmar mig svaret men kan det vara så att när man hittar rätt så känns allt så självklart att man inte ens minns hur och varför man hamnade där? Som en galen förälskelse…eller nåt.

Chao

Leave a Reply

