Sänder på tusen kanaler av Mikaela Aspelin

sänder-på-tusen-kanaler-om-borderline-och-dess-nära-samband-med-bipolär-sjukdom-och-adhd-300x300

Jag jobbar vidare med min bakbok och det har väl varit upp och ner. Men igår (tror jag att det var) fick jag känslan av att vara nöjd med det jag har åstadkommit hittills. Jag kunde för mitt inre se hur jag jobbat under stark koncentration, med recepten, fotograferingen och texterna, hur jag gjort nödvändiga förändringar där och här, allt för att förbättra, och insåg i den stunden att jag är på rätt väg.

Det gjorde mig glad.

Men under pauserna från skapandet av boken behöver jag ändra fokus, inte leta recept, inte göra beräkningar, inte smaka på nya ingredienser, utan se åt ett annat håll. Boken “Sänder på tusen kanaler” av Mikaela Aspelin är en självbiografisk bok. Det är en omarbetad och fördjupad version som jag hastigt laddar ner på mobilen, och än en gång förvånas och gläds över hur lätt det är att träda in i en annan värld tack vare elektroniken. En värld som handlar om depression och borderline, jag stiger rakt in i en annan människas pågående helvete och dras in i berättelsen, är nära till tårarna ibland. Den påminner om en bok jag läste en gång, nämligen “Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva” av Ann Heberlein, en bok som blev väldigt viktig för mig för den hjälpte mig att förstå en person som står mig nära. Den här personen lånade mig boken med orden ” Om du läser den, kommer du att förstå mig bättre”.

Om jag bara hade anat.

Jag har ännu inte läst ut “Sänder på tusen kanaler”, trots att jag tänker på den ofta och vill läsa vidare, så tvingar jag mig själv att portionera ut läsandet, så mycket klarar jag, det får inte bli för mycket , för en sådan här bok påverkar,det gör den, och jag behöver vara fokuserad på det jag gör också.

Chao

2 thoughts on “Sänder på tusen kanaler av Mikaela Aspelin

  1. Hej, vad kul att hitta hit till din blogg. Jag blev imponerad av ditt driv och ambition av din kommentar hos mig, tycker det behövs fler som du, som vågar gå sin egen väg.

Leave a Reply

